top of page

HOMESTAGING - Aký je jeho význam pri predaji nehnuteľnosti ?

Updated: Oct 29, 2020


Práve ste dospeli k rozhodnutiu pustiť sa do predaja Vašej drahocennej nehnuteľnosti. Váš byt si nafotíte mobilom či v lepšom prípade fotoaparátom, avšak často v aktuálnom stave zabehnutej domácnosti. Fotografie následne spoločne s textom umiestnite na predajný portál. Niektorí z Vás sa dokonca pokúsia predať svoju nehnuteľnosť bez fotografií, keďže nechcete, aby Vaše obydlie bolo "kade tade na celom internete". Je viac ako pravdepodobné, že vrámci niekoľkých hodín Vás začnú kontaktovať predovšetkým realitné kancelárie. Mnoho z Vás si domov pozve niekoľkých realitných maklérov, ktorí behom niekoľkých minút, ktoré u Vás strávia, taktiež zachytia beh Vašej domácnosti. Kuchyňa so zvyškami riadu, kúpeľňa zaprataná rôznymi šampónmi a prípravkami, detská izba obývaná množstvom plyšákov a iných hračiek. Sem-tam vysávač, sušiace sa prádlo či chodba obsadená bundami. O kvalite fotografii sa samozrejme porozprávame v nasledujúcom článku. Teraz Váš byt figuruje na niekoľkých realitných portáloch v nie príliš reprezentatívnej forme už niekoľko dní. Záujemcovia? Samozrejme zatiaľ žiadni, prípadne kde tu jedna obhliadka za týždeň a Vy sa čudujete, kde je problém, keď Váš byt je kompletne prerobený vo výbornej lokalite a naviac za primeranú cenu???  

Váš byt či dom je väčšinou Vašim najcennejším majetkom a zaslúži si hýčkanie a opateru pri jeho predaji. :)


Vaša nehnuteľnosť teda môže vyzerať na prvý pohľad napríklad takto:

Zachytená polovica obývacieho priestoru, kde klientov upúta predovšetkým tmavý priestor preplnený nábytkom a osobnými predmetmi. Reakcia? Klient odchádza z tohto druhu inzerátu v priebehu niekoľkých sekúnd.


Alebo po Homestagingu môže byt vyzerať takto:



Áno. Správne. Ide o ten istý byt. Výsledok? Niekoľkonásobne vyšší počet zobrazení inzercie a samozrejme množstvo nových záujemcov.


ČO JE TEDA HOMESTAGING?


Po prvé - V PRIUS COMPANY je Homestaging upratanie každej miestnosti pred samotným zachytením na fotografiách, videoprezentácií či virtuálnej prehliadke. Klienti musia vidieť potenciál Vašej nehnuteľnosti. Vaša nehnuteľnosť musí vyzerať čo najlepšie a  výrazne sa líšiť od konkurencie. Vaša nehnuteľnosť sa musí páčiť. Nezáleží na tom či vlastníte novostavbu, kompletne prerobený dom či byt v pôvodnom stave. Odstrániť všetko prebytočné a urobiť základný poriadok je prvým, no najdôležitejším krokom Homestagingu.


Po druhé - Homestaging je odstránenie všetkých zjavných nedostatkov. Vypálené žiarovky, rozpradnuté či vypadnuté vypínače treba vymeniť za nové, steny okrášlené kresbami Vašich ratolestí je nutné premaľovať, prerastený trávnik na záhrade pokosiť. Určite už viete, kam tým mierime.


Po tretie - Homestaging je zútulnenie prípadne zmodernizovanie priestoru dekoračnými predmetmi. Obývačku vždy príjemne osviežia dekoračné vankúše s peknou dekou, spálňu spríjemní prehoz cez posteľ, potenciál kuchyne ukáže prestretý jedálenský stôl. Rozsievetený vzdušný priestor doplnený pestrými kvetmi dodá Vašej nehnuteľnosti vhodnú atmosféru.


Homestaging by Mal byť neoddeliteľnou súčasťou prípravy Vašej nehnuteľnosťi na jej prezentáciu.


PRED:



Výsledok? Záujemcov sme nehľadali tri mesiace, ale presne 10 dní.

Home staging  teda nie je zbytočná investícia či strata času, ale spôsob, ako Vašu nehnuteľnosť predať rýchleješie a za vyššiu cenu.

Realitná kancelária Trnava s pôsobením v celom Trnavskom kraji a ďalších oblastiach Slovenska.




51 views0 comments
bottom of page